Underbart trädgårds väder!

Hela Valborgs helgen har vi haft finväder! Helt underbart varmt och soligt! Vi började helgen i fredags med att fixa lite i trädgården! De är inget gjort på flera år så här har vi verkligen att bita i! Men de som inte blir gjort i år finns definitivt kvar till nästa!

I går va jag och barnen iväg till Ocke trädgård, en handelsträdgård 2 mil här ifrån. Den öppnade för säsongen denna helgen och de va super fint och trevligt!
Vi skulle mest kolla vad som fanns och de visade sig vara en hel del! Slutade med att vi kom hem med jordgubbsplantor och några smultronplantor. Köpte också två tomatplantor. En vanlig och en körsbär. Förra året sådde jag egna och de va en katastrof! Hade typ 40 plantor och fick 3 tomater...(lite överdrivet åt båda håll)
Tomaterna får bo inne ett tag till ( fint tillskott till vårt gästrum/växthus) men de andra kunde jag plantera.

Idag började vi med att fixa lite i trädgården. Mackan började jobba först kl 11 så vi fick lite härlig familje tid! Jag fick också ta mig en liten skogs promenad med hundarna helt själv! De laddar batterierna kan jag säga! Jag älskar att promenera med hundarna men på dagarna blir de mest släpande eftersom jag har vagnen med mig... I allafall fick jag för mig att jag skulle bygga en spalje till mina luktärter, såg en fin på handelsträdgården och tänkte de där kan man säkert göra själv. Sagt och gjort jag kapade grenar från träden och flätade! De va jätte kul! Blir nog till att göra fler och fler varianter!

Vi fick fin besök idag av Yukis kompis Yuri tillsammans med Tina och André.
Gick en promenad på skogsbilsvägen med alla 3 hundarna! Dom hade jätte roligt! Stackars Yuri hade mycket att göra med 2 pojkar som va efter henne!
De va väldigt roligt och jag hoppas vi kan ses i helgen igen!

Mackan kom hem och bytte om, hämtade lite färdkost och åkte igen.., han ska ut med en jobbarkompis och jaga bäver! Så avundsjuk jag är! Jag vill också ut i skogen och mysa! Men jag unnar honom verkligen att komma ut' han har jobbat sååå mycket de sistaoch jag vet att han unnar mig att komma ut också! Lite svårt med amningen bara! Men på torsdag ska jag äntligen klippa mig!

Imorgon ska Algot till ortopeden! Håller tummarna för att de ska gå bra... Hoppas nästan dom hittar något för då har man något att jobba med! Som det är nu vet vi ingenting. Hoppas få en förklaring på allt i morgon!

Nu ska jag ta mig i kragen och tvätta lite! Sedan blir de popcorn och mys! Tidigt i säng ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0