Helgen som varit!

Oj vilken helg!

I fredags kom mamma och mormor upp, lite fika hemma hos oss! Jag och Mackan städade hela kvällen!

På lördagen var det dags! Fröja blev döpt och hade sina fina Gudföräldrar där på plats! Efter dopet bar det av hem till oss för fika! JAg hade bakat marängtårta, kladdkaka, blåbärsbullar, havreflan och marsmellows doppade i choklad! Fröja fick massor av dina presenter! Tack alla snälla för de!

De flesta stannade hela dagen och grillade lite korv på kvällen! Vädret var helt underbart! Över 20+ i skuggan och strålande sol! Såklart avslutades dagen med Eurovision! Hurra!!! Heja Loreen!

Söndagen bjöd på frukost med ca hälften av gästerna! Vi hade en husbil parkerad på uppfarten och några sov inne hos oss! När alla åkt fick vi lite kvalitetstid med varandra! En mysig promenad fick de bli! Barnens farmor och farfar kom förbi på vägen hem. Tårta och kaffe och massa lek! På eftermiddagen tog vi oss in till Åre och åt middag med mamma och mormor. Mamma fick ett snyggt "senilsnöre" till sina glasögon. De va ju morsdag! Mina fina barn hade varit iväg och handlat en drickahållare till min cykel! Jag har önskat mig det just för att kunna "vattna" Yuki när vi cyklar. Tack mina fina!

I måndags var finvädret slut! Hagel och snö! Ush... Mamma och mormor tog bussen hit och vi hade en mysig inomhus dag!

Idag fick Frode äntligen gå till dagis! Han älskat de... Synd att vi inte är lika possessiva... Jag och Fröja hade spädbarnsmassage! Nu på kvällen va jag iväg och tränade med Yuki... Han va överallt och ingenstans! Jätte stressad men vi tränade passivitet istället för några övningar.

Dagens övningar;

Gå fot
Följsamhet, mellan koner och mellan hundar
Inkallning och inkallning mellan hundar
Stanna kvar
Sitt ( med hunden långt bort)
Och så till denna veckas utmaning : kryp

Utmaningen till idag va sitta fint, det klarade Yuki jätte bra! Stolt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0