Älskar att fynda!

Fröja och Frode har varit på BVC idag för vägning och mätning! Duktiga som få! Frode va 88 cm, de är jätte långt! ;) han vägde nästan 13 kg, precis som Algot! Skillnaden är att Algot är lite små tjock och Frode en smalfis! Fröja va fortfarande 62 cm men vägde lite över 6 kg! Hon är ingen smalfis;) de va också dags för Fröjas 3 mån vaccinering. De gick jätte bra men såklart blev hon ledsen! Jag tycker inte de är så jobbigt, de går snabbt över! Däremot tycker jag de är jobbigt när de blir feber och när jag märker att hon inte är sig själv! Tror de har mycket att göra med frodes feberkramper! Man har stenkoll på temp och minsta förändring! Även när Frode är frisk känner jag hela tiden honom i pannan och speciellt när han sover o jag kollar till honom! Är något omedvetet ...

Kom på i morse att Algot skulle ha vaccinerats i februari, fick en tid kl 11 men när mackan kom dit visade det sig att nu skulle han bara h vart annat år! Veterinären som verkar helt körd känner igenom honom och sa att han hade början till urinvägs infektion... Men vi tog ett svin dyrt blodprov i onsdags och visst skulle de ha synts där om de va ngt på g! Dom smet också ner till Frida på Hubdrehab som klämde på honom. Han va helt frisk i benet nu! Hurra! Nu ska vi träna upp musklerna i bogen igen. Dags att plocka fram balansbollen igen! Och ta längre skogspromenader i kuperad terräng!

Igår hittade mackan en balja på blocket som vi va iväg och köpte idag! Jag ska plantera blommor i den! Äntligen fick Frode visa Mackan hönsen på kretsloppshuset! Så nöjd han va!

I morgon ska vi fira min födelsedag! Mysigt! Om de bara kunde sluta snöa!


Kommentarer
Postat av: jenny

Grattis Daniela!! Har missat din födelsedag helt.. Va söt hon är lilla Fröja och Frode oxå såklart. Massa kramar till dig!!

2012-05-05 @ 20:02:53
URL: http://vardagmedbarnmedepilepsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0