Pyssel och mys...


Till gårdagens mamma träff med BVC tanterna hade vi fått en läxa att ta med en bild på ett samspel. Jag hade en annan helt svart bild från någon natt(har ju ingen blixt) Då Fröja låg ytterst i sängen och Algot kröp upp och la sig utanför henne så hon inte skulle rammla ner. Söt Algot!  Men på morgonen hände detta. Fröja va lite gnällig och låg i vagnen, Frode hämtade sin pall och klättrade upp och pussade på henne! Fina Frode!

Träffen i går va jätte trevlig. De va en dietist där som pratade om den första barnmaten... jo visst de va nog vettigt! Men så sa hon med en sån anklagande stämma: De finns ju dom barnen som bara får burkmat de första året... hmmm de lät som de va jordens undergång... Min stackars Frode, undra vad han ska få för men av detta... =) Men de va bra med en liten uppdatering. De va också väldigt hårda bud på att man SKA amma till 6månader. Altså helamma... vi får väl se hur de blir med det. Börjar tröttna lite på att vara så otroligt bunden till Fröja som bara vill äta hela tiden. Kan högst vara borta lite mer än 1 timma. Vi ska till BVC och väga henne i morgon igen för att se så hon går upp ordentligt nu när hon "bara" får äta 1 gång/ timma. Vi ska också kolla på Frodes utslag eller prickar eller va de nu är.



Såhär kan man också roa sig när solen skiner och syrran sover! Gunga på mammas ben är dunder kul!





Nytt projekt!
Frodes pall i hallen va sååå sliten. Jag har målat den svart och ska dekorera den lite...





...och såhär blev det. Den ska bara lackas!




Glada Fröja! Hon är verkligen en Pärla!



Nu har jag börjat virka en liten mössa som ska matcha ponchon. Fick eventuellt lite beställningar på poncosar igår på mammaträffen... kul! Jag gör dom såklart gratis bara man betalar garnet själv. Mycket inomhus pyssel blir de då vädret är lite ostadigt... minst sagt!

Ska ta och tröna lite med hundarna i eftermiddag och cykla med Yuki kväll tror jag! Han behöver ut och springa av sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0