Oj vilken helg!

Mackan va ledig i fredags för vi skulle serva bilen i stan! Efter att ha spenderat lite mer än 4 timmar i Lillänge till fots va äntligen bilen klar! Vi fick gjort massor och vi hade fint väder... De va tur!

Jag har fyndat en liten stol till Frode på blocket! Så den for vi och hämtade. Sedan styrde vi bilen in mot stan! De va jätte varmt så efter lite må ärenden köpte vi oss lite fika och satte oss på torget i solen! Helt underbart! Yuki och Algot va med hela dagen. Algot är duktig eftersom han alltid fått vara med överallt! Yuki va också duktig, de är så nyttigt med passivitetsträning för honom! Efter stan fick de bli obligatoriskt besök på Ica Maxi. Där slog vi nytt rekord, ush va mycke pengar! Men vi köper ju på oss endel när vi är där! T.ex denna gången köpte vi 6paket blöjor... På väg hem Körde vi den "fina vägen" över Frösön. Vi stannade och åt middags picknick på en strand vid bron mellan Frösön och Rödön. Så vackert! Hundarna och Frode plaskade i vattnet.. Även om de inte va riktigt meningen att Frode skulle gå i med skor och allt!

Igår va vi ute i trädgården och grävde hela morgonen, sedan kom regnet... En sväng till El & Bygg fick de bli... Jag hann precis hänga ut massa tvätt när de började regna... Den hänger fortfarande ute och nu öser de ner igen:(

Igår fick vi gjort i ordning i matkällaren med ny vaxduk på alla hyllorna. Grön med vita prickar! Såååå fint! Och jag fick pysslat klart min tavla till hallen! Mackan och Fröja kollade så klart på fotboll :)

Idag jobbar mackan... Så trist men han va ju ledig i fredags! Hoppas han kan vara ledig på midsommar! Och hoppas de blir fint väder! De är som lite speciellt nu när vi flyttat så långt bort från alla vanliga traditioner, man får hitta sina egna nya och de är inte alltid så lätt. Nu menar jag inte att de är brist på saker att göra eller idéer utan snarare att de är svårt att välja! Och man får inse att vi är inte en sån liten familj längre! De krävs lite logistik för att få till allt!

Fixar lite bilder sedan när Jag startar datorn! Vi ska prova att köpa foder på Foderbilen... Vi har aldrig plats till säckarna när vi åker till stan så hoppas detta funkar nu!

Drömde i natt att jag skulle ställa ut Yuki men hade glömt att tvätta och borsta honom...ush.. Står i valet och kvalet om vi ska anmäla båda hundarna till en utställning i Svenstavik i augusti. Måste bestämma mig ganska snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0