Nationaldag!

Vi har haft en härlig dag!
Trots att Frode bestämde sig för att de va dags att gå upp strax innan 5... De är inte så lätt när de är ljust nästan hela natten! Vi bäddade ner honom i cykelvagnen med täcke och kudde så vi kunde rulla iväg honom till nationaldagsfirandet på Tossön.
Vi träffade flera Goa vänner och hade jätte mysigt med "Bamse gympa" och fika! De gräddades kolbulle för glatta livet! Så gott! De fanns ponnyridning men när Frode väl skulle rida så va de ett gäng ungdomar som trängde sig. Som tur är har grannen en söt liten shettis som vi ska få åka med och rida på!

Vi bjöd hem några kompisar på korvgrillning som blev en succé! Vi va 8 vuxna och 8 barn! Mysigt som tusan! Vi grillade drack folköl och snackade skit! De är verkligen värt så mycket. Speciellt när de är helt spontant!

Nu på kvällen har jag varit ute och planterat mina solroser. Nu hoppas vi dom klarar sig! Luktärterna lever ännu. Men de kan ju bli minus på natten så jag är beredd med filtar att täcka med! Mackan och Fröja va me ute nu på kvällen! Så mysigt att göra saker tillsammans! Även om mackan mest övervakade! ;)

Idag ringde en kompis från Gbg! En av de fina mammorna! Som jag saknar dem! De va så kul att prata lite!

Håller tummarna för att de fina vädret håller i sig till helgen!


Kommentarer
Postat av: Fiff

Hej!

Jag såg att du kommenterade på mitt inlägg om babyponchosarna.

Allting är upp och ner nu när min mor har gått bort, så jag har inte blivit färdig att svara dig förrän nu.

Jag använde 72 lm när jag virkade till en 6 månaders bebis och den var perfekt i storlek. Där fanns att växa i också! Till nyfödd har jag gjort ännu lite mindre. Men 72 borde funka till din tjej.

Lycka till, och hör gärna av dig och berätta hur det gick! Mvh Fiff/Maja

2012-06-06 @ 22:37:37
URL: http://fiffelochtrad.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0