Hundpromenad

Igår va en skrikig men mysig dag!
Fröja håller på att få en tand och är allt annat än nöjd! De måste göra så sjukt ont för hon har skrikigt till och från i 2 dygn nu. De blir så väldigt påtagligt eftersomhon alltid är så nöjd annars.
Igår va vi med mammagruppen och BVC tanterna på bibblan och fick info om deras verksamhet. Vi fikade såklart också! Efter det förljde vi med en kompis hem och drack en kopp kaffe innan de va dags att hämta på dagis.

När mackan kom hem efter jobbet va de snabba ryck, mat i magen, packa, byta kläder, packa bilen, amma och ge sig iväg mot åre. Jag, Fröja och Algot åkte in för att gå på hundpromenad med Åre Hundklubb. Vi samlades på Draklanda och hade lite picknick. Vi fick info om fästingar/mygg/knott medel och efter de gick vi en trevlig peromenad. Yukis kompis Yuri va med men hon har lekförbus just nu=( tur jag hade Algot med mig. När vi kom hem ville Fröja inte riktigt somna, hon somnade strax efter 10 och jag knde att jag verkligen behövde lite egentid. Så medan Mackan kollade lite fotboll så passade jag på att jobba lite på mitt nyaste projekt... De blev därför en sen kväll vilket betyder att jag är super seg och trött idag!

I morse ville frode inte gå till dagis " Mamma, Bode inte vill gå dagis, Bode stanna hemma Mamma Öja..." Sötnosen... när vi välkom fram till dagis så hade han knappt tid att säga hej då till mig. Han är lite kär i en söt tjej på dagis, hon möter honom i hallen varje dag. 

De ringde en kille från telia idag och ville förlänga mitt abbonemang... man känner sig alltid lika lurad...
nä, de blev nog bra!

Undra om jag ska tatag i mitt liv och gräva lite eller kanske såga i rönnarna? De kanske är väldigt fint att ha rönnbuskar istället för träd? Men jag tror allt jag vill ha träd... eller kanske ska jag gå in och röja i köket, starta datorn, bädda i gästrummet, vika tvätt, skriva handla lista till i morgon. Eller ska jag bara sitta kvar på bron med två hundar i knät, en kopp kaffe i handen och en sovande dotter? hmmm...

En liten tröttis hittade jag i sängen när vi skulle lägga oss!
En liten tröttis!


Fick fina blommor av min fina man igår! Tack Älskling! Du är de finaste jag vet! Älskar dig massor och ser så framimot att fortsätta dela mitt liv med dig! Va mycket roligt vi ska ha! Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0