4 lååånga dagar...

I morse åkte min älskling till jobbet vid 6.30 ( lite sovmorgon) för att jobba dygnet runt i 4 dagar...

Vilket betyder 4 lååånga dagar för mig med barn och hundar!

Idag har vi varit till Mörsil och fikat på kretsloppshuset. Ett jätte mysigt fik som är lite som ett växthus... Allt är kravmärkt och ekologiskt... Och höjdpunkten är att dom har massor med höns man får titta på! Frode älskar att åka dit.

Frode somnade på vägen hem och sov jätte länge när han vaknade va han jätte förkyld... Typiskt nu när jag är själv!

I morgon ska Yuki iväg på "playdate" med Yuri... En samojedkille på 1 1/2 år!
Träffade Tina hos Frida i onsdags och vi tänkte att en samojedträff vore bra! Tror att Algot får stanna hemma! Vill inte att mitt <3 ska få ont, de kan gå lite vilt till tror jag!

På söndag har vi inget planerat men på måndag ska vi på kyrkis och fila lite! Sedan på kvällen ska vi äntligen hämta Mackan i vålådalen!
Sedan är han hemma 2 nätter innan han åker iväg igen!

Frode sa något kul i går! Han tittade på mig och sa ; mamma Daniela, Näääää mamma Lilius! Haha söt ungen!

Jag va ute och cyklade med Yuki i går! Helt fantastiskt! Han var som en helt annan hund! Han lyssnade på kommandon, kunde gå förbi hundar och människor! Vi körde 7.5 km på 50 min så de gick inte jätte fort... Jag fick hålla på bromsen nästan hela tiden. Det känns som detta är något vi faktiskt kan göra tillsammans! Äntligen;) På tisdag ska vi iväg på vardagslydnads kurs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0