10 grader varmt och alldeles underbart!

Idag har vi haft en härlig dag! Började med att M hade sovmorgon och vi kunde ligga kvar i sängen alla 6 och mysa! Ja alltså han körde vid 6.45...

Vi lämnade Frode på dagis vid 9 och tog sedan en promenad med dogsen! Massor med koppelträning! Stannade på parkeringen vid elljusspåret och skulle köra lite träning med båda två. De va helt hopplöst med Yuki, han kände av något vilt tror jag. Slutade med att jag satte fast honom och körde lydnad med Algot istället! Han är verkligen duktig, letar någon lydnads kurs men de har inte på hundsteg. Vi får vänta tills brukshundsklubben drar igång!

Väl hemma passade jag på att så lite mer fröer. De ska bli spännande att se vad de blir av allt! Sedan innan har vi luktärt, tagetes och pelargon. Dom nya jag sått är; ringblomma( som för övrigt är något av fe fulaste jag vet men Frode fick välja en), konstgräs, basilika, solroser och några mer jag inte kommer på just nu ;)

Jag har också målat klart bokstäverna till barnens namn. Imorgon ska jag inhandla lite svart färg till bakstycket.

Jag har sytt färdigt fröjas filt och ska bara virka en kant!

Jag har doppat gårdagens havreflan i choklad och slängt in dem i frysen!

Och så har vi krattat lite i trädgården!
Så mycket vi/ jag gjort idag!

Nu väntar vi på mackan och Frode är dunder trotsig... Undra när de ska gå över... Suck! Ikväll sk jag och Yuki på kurs! Så kul de ska bli och skönt att komma iväg lite utan barnen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0